Přeložit Tuto Stránku

elektrowesternový sraz Boskovice                                                                     21.9.2019

Již 2. ročník příjemného poprázdninového setkání s řadou soutěží ve stylu Westernového městečka, místo zlatokopání, lithiokopání, místo rozdělávání ohně výroba elektřiny vlastní silou a večer countrybál jako countrybál - no prostě fajnsmile

Barum Rally - Green Rally                                                                                          19.8.2019

Nakonec jsme naše umístění  zaokrouhlili na tucetsmile- viz info z prvního dne v aktualitách. Postupně budu publikovat naše videa a fotky. A jak jinak, začneme naší vlajkovou lodí, kterou byl test na RZ Březová z prvního dne.

E.ON vs. ČEZ                                                                                                                             1.4.2019

E.ON zpoplatnil nabíjení. Na první pohled smutná zpráva. Při komplexním pohledu ovšem potěšující! A ve srovnání s ČEZem a jeho nefér anti-konkurenčním čipem pro nabíjení zcela excelentní. Chválím E.ONu nejen perfektní poměr a rozvrstvení cenové nabídky, ale i přístup E.ONu k propagaci elektromobility na jejich stránkách smilesmile

ideální dobíjecí stanice pro parkoviště                                                                1.11.2018

Jak tak člověk jezdí elektromobilem, začne si dříve nebo později uvědomovat, že elektřina je všude kolem nás. Jeden ideální stojan jsem objevil asi 15 km od mého bydliště. Tolik zásuvek! A parkoviště není daleko! Kdo mi první napíše, kde je tento stojan umístěn, má u mě malý dárek (ne oblíbený bateriový článek od Tesly).

e-Rallye Mnichov-Degendorf-PRaha-Brno-Ostrava                                          11.10.2018

Organizováno Asociací ASEP (ta moravská) a co jsem viděl (Brno a Ostravu) bylo připraveno výborně. Pokud se bude dařit plnit přednášené myšlenky řečníků - a k mému překvapení přišel elektromobilisty pozdravit i  ministr životního prostředí pan Brabec - bude se elektromobilita zdárně rozvíjet - atmosféra z Brna a závěrečný parking v Ostravě mým Iphonem. 

Barum Rally - Green Rally 2. ročník                                                                        26.8.2018

Stane se Green rally podobným fenoménem jako Barum rally samotné? Nevím, ale i druhý ročník vyšel skvěle, opět jsme se dobře bavili. Ostatně hodně napoví video, které pořídil můj kolega spolujezdec. Potěšilo nás, že jsme oproti loňskému roku vylepšili naše umístění. Doufám, že tento trend udržíme i v příštím roce. Fotografie i video ve formátu 360° po kliknutí zde smile

Královská Svatba s novým elektromobilem                                                       19.5.2018  

Skvělý počin Harryho a Meghan pro propagaci elektromobility. Řekl bych lepší než nedávné vyslání Tesly na oběžnou dráhu. Překvapivě i naše veřejnoprávní média přinesla v přímém přenosu zmínku o typu vozu. Klasický retro jaguár s novým pohonem. Příklad, že každé auto lze předělat na elektro - a nemusí se čekat desetiletí, jak často slýchámesmile                  

Barum rally - Green rally 1. ročník                                                                       10.10.2017

Dozvuky letní akce - krásné video... jen si klinoutsmilehttps://www.youtube.com/watch?v=7dHDWwoyucI&feature=youtu.be

Barum rally - Green rally 1. ročník                                                                        28.8.2017

Nejen abych se neopakoval, ale tentokrát musím použít označení VYNIKAJÍCÍ akce. Organizátoři Green rally připravili účastníkům a jistě i divákům zážitek, na který se nezapomíná. Už sama myšlenka udělat elektromobilní akci v rámci klasické Barum Rally, která každoročně přitáhne stovky a tisíce diváků, je počin hodný následování. A pak možnost být přitom mezi skutečnými závodními jezdci, ochutnat ty pocity vzrušení a napětí, včetně slavnostního startu ze startovací rampy s komentátorem jako i téhož při vyhlašování výsledků - před davy lidí čekajících na burácející motory svých miláčků. Na druhou stranu si člověk uvědomí, že elektrovůz nemůže se závodními auty soupeřit o diváckou přízeň - aspoň ne v tom co se kulisy týče - však si ani nikdo nevšimne, že něco jede - uvidíme, třeba se najdou jiná lákadla... 

Zážitků "z natáčení" je tolik, že bych jistě co do rozsahu hravě překonal své loňské vyprávění o cestě Leafem do Chorvatska. Když ne textově, tak obrazovým materiálem stoprocentně. Popřemýšlím. Zatím se musíte spokojit s popisy na oficiálních stránkách Green Rally a možná řadě dalších blogů, jejichž autoři jsou produktivnější než já. Pár obrázků ode mě ze startu, posádku, z občerstvení v Luhačovicích  a něco navíc

pro změnu dobrá akce e-Toure Europe 9 capitals - 9 days                              10.6.2017

Tentokrát dobrá, protože jsem se vydal na start tohoto podniku do Mnichova i jásmile. Tour pokračuje přes Lucembursko, Belgii, zpět do Německa, ČR (Kutná Hora - nikoliv capital, ale nevadí), dále Slovensko, Chorvatsko, Slovinsko s cílem v Rakousku (Salzburg). Link na oficiální stránky zde, pár fotografií ze startu zde a zde a zde :))

Mimochodem, cestou z Brna do Mnichova jsem se snažil nabít na rychlonabíječce v Mühldorfu, GE. Ale klasicky je zde možnost nabíjení jen na kartu společnosti, která rychlonabíječku provozuje. Hlavně, že si napíšou: "Spolufinancováno evropskou unií!!" Vtipné. Asi nejsem z evropské unie. Zdá se, že skutečně budeme muset mít v evropské unii desítky až stovky různých registrací, škoda :-((.

A další dobrá akce! e-jantarová cesta                                                                  28.5.2017

Dobrá asi i proto, že konala se (jako ta předchozí) v Ostravě - zdá se, že Mecce elektromobility v ČR. První ročník organizovaný panem Rajchlem, viz jeho stránky zde, a video z akce zde. Jako že jsem na videu i já mě potěšilo i překvapilo. Ani jsem si neudělal žádnou reklamu - příště - vše dopadalo tak, že druhý ročník jistě budesmile. Jeden obrázek dokreslující atmosféru (nabíjení bez zlatokopů) zde

koneČně Zase jednou dobrá akce!                                                                             12.5.2017

Konečně, po zoufalých pokusech na různých energetických kongresech, veletrzích a jejich doprovodných akcích se podařilo dát dohromady skupinu skutečných zájemců o elektromobilitu - nejen informovanou, ale i se zájmem o věc jako takovou - nejen zisk z nísmile. Že by to bylo tím, že se tentokrát neúčastnil žádný z dodavatelů strategických komodit ani žádný z lidí zajímajících se především o benefity? Překvapila i stručná a faktická úvodní slova poslankyně evropského parlamentu a představitelů města i kraje (konalo se v Ostravě). A tito vydrželi až do konce - a vyslechli si řadu přednášek, které skutečně mířili k podstatě věci - viz mé starší poznámky, nebo otázky z mé první strany. Těžko jmenovat nejlepší přednášku - jistě se budou všechny dát dohledat na stránkách Libros.cz - organizátora akce! Dobrá práce pánové! Díky.

František má elektromobil                                                                                           1.3.2017

Ne já, ale Petrův nástupce! Zajímavé je, že si vybral stejný typ jako já - to bych měl svoji letní cestu přeložit ještě do Italštiny, nebo lépe Španělštiny... :). Podle neověřených zdrojů prý dostal ve výbavě lepší nabíječku, tj 30kW nabije za 1h. Tak nevím, já za 4... (otázka je jestli se připojuje k zásuvce AC, nebo si pořídili rychlonabíječku DC?

Nabíjecí stanice 230/400V                                                                                                    8.1.2017

Zajímavý úkol, hledat oficiální stránky pro nabíjení z běžných zásuvek 230V nebo 400V. Ty vyrábí kdekdo :) Hmm...

Bohužel výrobci aut si ulehčili život a řekli si, že se nebudou starat o kompletní nabíjení uvnitř auta (Ještě že výrobci sekaček, pil, vrtaček, notebooků apod. nám nekomplikují život). Takže - pokud se nabíjí z 230/380 (obecně AC - střídavým proudem) platí pravidlo, že v cestě mezi zásuvkou a autem musi být komunikacní jednotka (naštěstí jednoduchá a může být i uvnitř konektoru), která hlavně zajišťuje, že konektor na konci kabelu směrem k autu nebude pod napětím, dokud se auto nepřipojí - bezpečnost,  chápu.

No a bylo by nudné, kdyby na straně aut existoval jen jeden typ konektoru. Takže když Japonsko přišlo s tzv. Yazaki 5-ti kolíkovým konektorem - viz norma SAE_J1772, evropští inženýři přispěchali s vylepšením a vznikl tzv. Mennekes 7-mi kolíkový konektor - viz norma IEC-62196-2. Překvapivě komunikační protokol po servisnich vodičich je v obou připadech stejný smile

Nabíjecí stanice CCS                                                                                                            4.1.2017

A teď jsem dohledal oficiální stránky CharIN e.V., asociace založené v roce 2012 evropskými výrobci aut (rozumí se německými), proto je v názvu e malým a V velkým písmem - Charging INterface INiciative eingetragener Verein (občanské sdružení). Pro větší komfort uživatelů asociace zavedla kombinovaný systém DC a AC (stejnosměrného a střídavého) rychlonabíjení, tzv. CCS (Combined Charging System)

Nabíjecí stanice CHAdeMO                                                                                                 2.1.2017

Právě jsem objevil oficiální stránky CHAdeMO, asociace založené v roce 2010 Japonskými výrobci aut, která jako prvni uvedla na trh systém pro DC (stejnosměrné) rychlonabíjení. Na strankách je perfektní mapa nabíjecich stanic s timto standardem (kolik jsem mohl ušetřit času, kdydy Nissan používal v navigaci jako zdroj tyto stránky...)

Moje první jízda "tramvají"   In English here                                                        12.12.2016

Vypůjčil jsem si nadpis od klasika, ale ani není moc od věci - nejen díky pohonu, ale i těm strastem, kterých je pořád ještě vice nežli slastí. A i těch několik málo (cenovýchsmile) se nám vytrácí. Ještě že ty technické se mohou jen zlepšovat, to zrychlení...smile greate!!

Ukázka z vyprávění:

Zagreb - Gospič 

Stav 243 km na dojeti vypadá dobře, to už by mohlo vyjít? – ale Connect EV Nissan říká, že ne, rovněž tak navigace Leafu: „ žádná charging station in requested area!" Chargemap.com také nevypadá příliš růžově. Gospič, 200km, očekával/ uvital bych ještě jedno nabití v Karlovaci, ale žádný vyhledávač nic nenabízí – nu což, přeci nepojedu oklikou přes Slovinsko a po pobřeží (kde nějaké stanice jsou). Internetové mapy ukazují po dálnici 199 km, viz obr. 19. S výjezdem v Malé Kapelle na jejich vysočinu, pak její projetí přes nejrůznější zvlnění do Gospiče. 243 km je na displeji jen proto, že jsem zatím jel hodně úsporně (protože víceméně po rovinkách), ale třeba existuje perpetuum mobile? Alespoň trošku, v podáni Nissanu? Přímá cesta podle internetových map ukazuje 191, pešky za 1 den 17 h, vtipné (též obr. 19). Je to přes Plitvičky. Hezká cesta, kterou známe z dřívějších dob, kdy dálnice nebyla (ušetřím poplatky), ale co ty kopce... Je lepší dálnice, nebo ne-dálnice?

Výchozí stránka, e-pošta, Tel. +420 606 746 326