Miluji konspirační teorie

všude kolem nás se jich šíří řada - tak nějaké (a nejen to) ode mě:

po 10 letech se zdá, že i v česku vezmeme elektromobily na milost                                          11.11.2022

Podle statistiky prodejů aut se za poslední dva roky zdvojnásobují prodeje "čistých" elektromobilů - čistých míněno pouze na baterie, bez poměrně nesmyslné kombinace se spalovacími přídavky - kdo by chtěl každé dva roky chodit na měření emisí. Se stávajícími bateriemi se dojezd elektromobilů blíží dojezdu s běžnou nádrží malých aut - a jezdit na čerpací stanice je ztráta času, když si můžu nabít během noci do plna :). Zmíněná statistika v česku se týká jednotek procent prodejů, kousek vedle jsou o řád výše - nojo - kde jsou ty časy, kdy naši prognostici mívali pravdu :))) 

Berlin povolil po roce "bojů" s nespecifikovanými odpůrci Muskovu Gigafactory               4.3.2022

Dle některých zdrojů Elon Musk zahájil výstavbu bez potřebných povolení s rizikem, že bude muset tuto stavbu v ceně pár miliard dolarů odstranit, protože nebude zkolaudována. Stavba byla dokončena už vloni (2021). Co nakonec pomohlo? To asi nikdo nezjistí, každopádně možná konečně po půl roce dostanu levý blatník, kvůli kterému je můj vůz od listopadu nepojízdný :)

půjčovna Herz si objednala 100.000 vozů tesla!!                                                                                    26.10.2021

Ano. Slovy jedno sto tisíc Tesel do svého vozového parku - kolik jen ušetří na věčném seřizování motorů a výměnách olejů :-)

tesla pojištění pro tesla vozy                                                                                                                        6.10.2021

Od platebního portálu přes elektromobily a dobývání vesmíru zpět k penězům - tentokrát jsou to pojišťovací služby. Je pravda, že z pojištění Teslových vozů si pojišťovny dělají dojná telátka . Každopádně v Californii a Texasu se již majitelé vozů Tesla mohou těšit z třetinové ceny pojištění. Doufám, že třetím státem bude ČR :-)). 

První tunel pro elektromobily - samozřejmě od pana Tesly :-)                                                          2.2.2021

Zatím je v jednání, ale pokud bude zájem ze strany města Miami (no ne někde v ČR...) Elon Musk tvrdí, že se svojí společnosti Boring company postaví za 30 mil dolarů tunel o délce cca 15 km. Hlavní úspora spočívá v tom, že prakticky nemusí být větrán, protože do něj budou mít povolen vjezd jen elektromobily!   

Teslou 3 na Mt. Everest                                                                                                                                         9.9.2020

5000 km do 5500 metrů nad mořem - zajímavý počin nadšence, který si udělal výlet z Šen-Čenu (Shenzhen) do základního tábora na Mt Everestu, pokud má někdo zájem, z ČR je to o pár tisíc km dál.

Do třetice a zde naposled Tesla a Akciové trhy                                                                                     10.6.2020

a máme tu první tisícovku (10.6. 14:00 - 1024$)smile

Tesla, Coronavirus a Akciové trhy                                                                                                                19.3.2020

neuvěřitelný "medvědí" trh způsobený celosvětovou pandemií COVID-19 srazil cenu řady akcií během několika dnů prakticky na polovinu. U Tesly z 917$ 18. února na dnešních 450$. Předevčírem dokonce 350$. Proč patří Tesla mezi ty, co se trošku obrátily vzhůru? Elon Musk uvedl, že není problém využít zkušenosti s klimatizací v jeho vozech, resp. technologií pro přežití ve vesmíru (jeho firma SpceX) a místo aut vyrábět dýchací přístroje použitelné pro nemocnice - uvidíme. Jedna věc je plán, druhá jeho realizace.

Tesla přeskakuje Volkswagen!! smile                                                                                                                  4.2.2020

Za jeden den neuvěřitelných 20% - možná díky Superbowlu? A kapitalizací se dostává na druhé místo na světě - jen Toyota zbývá. Však se snaží držet krok s Teslou, když nedávno vyhlásili, že do roku 2025 budou mít polovinu produkce elektrovozů (z původního plánu 2030 v předešlém roce!!)

Zpět k ceně akcií TESLY, oněch 20% znamená během jednoho dne skok z 625 na 750 dolarů/ akcii. A predikce se nezastavují, nejodvážnější vyhlašují, že v roce 2024 to bude 8.000 dolarů/ akcii (v praxi to znamená: "10 akcií dnes = Nová Tesla S (ta velká) za necelé čtyři roky"smile

Jak stát přijde o miliardy - ale občan je vydělá!                                                                                  12.12.2019

5 miliónů aut přináší každý rok 90 miliard Kč do státního rozpočtu na dani z pohonných hmot - tolik zpráva z tisku. Pokud všichni přejdou na elektřinu, paní ministryně financí bude o těchto 90 miliard chudší. Na druhou stranu ropu kupujeme v cizině. Takže její nenakoupení znamená, že dosti podstatná částka zůstane mezi naším občanstvem (chytrým elektromobilním - možná). Jestli jsem se dobře díval na statistiku, daň tvoří cca 50% ceny paliva - a tady je dalších 90 miliard! Které jdou každý rok do Ruska, Arábie, Norska a kdo ví odkud odevšad se k nám potřebná ropa dováží. Elektřinu si vyrábíme víceméně sami - takže jsme o 180 miliard bohatší!! Každý rok, kdy tu bude 5 milionů Tesel. Jiné elektroauto si nekupujte, neboť jen Tesla podporuje nabíjení bez hranic a kartičeksmile  

Nobelova cena pro tvůrce Lithiových baterií!                                                                                        8.10.2019

podpora elektromobilitě pokračuje i mezi vědci - no aby ne, když Nobelovo Švédsko je sousedem Norska, které se postavilo do čela podpory elektromobility a se svým 30% vozovým parkem na elektřinu ukazuje, že to jde. A síť nekolabuje, nic nehoří, ani nebouchá, v zimě, v létěsmile

Barum rally - green rally  - video a foto galerie                                                                                  20.8.2019

Motokáry před startem

Přeložit Tuto Stránku

Zeman u soukupa II                                                                                                                                                   27.6.2019

Další známka toho, že elektromobilita má našlápmuto - opět o ní zmínka v nejsledovanějším pořadu TV vysílání v naší kotlince - sice naoko opovržlivé vyjádření - prý jen pro pár snobů, protože elektromobily jsou drahé - ale potěšující pro nás co víme, že cena s konkurencí už může jen klesatsmile

Zeman v Číně - Beijing expo 2019                                                                                                                           24.4.2019

Další přiblížení elektromobility na obzoru. Jako by si pan Zeman rozhovorem níže připravoval svoji řeč, kterou bude mít při zahájení Expa. V jeho programu jsou i tzv. "zelené technologie" a tím i elektrické pohony v dopravě. Třeba s panem Brabcem (který je v Číně s sebou) domluví nějaký nový závod na výrobu aut v ČR?

Zeman u soukupa                                                                                                                                                        21.3.2019

Elektromobilita má zelenou - protože i pan prezident se vyjádřil k tomuto fenomenu - sice s malou nepřesností, ale akceptovatelně!

Soukup: "Evropská unie nařizuje mít do roku 2030 v provozu 30% aut na elektrický pohon, je to správné?"

Zeman: "pane Soukupe,  auto nabíjíme ze zásuvky" (správně!) "a v zásuvce je elektřina z uhlí a uranu" (správně!) čili z levé kapsy do pravé, žádné šetření životního prostředí" (chyba - protože elektrárna je efektivnější a šetrnější než jednotlivé motory) "nesouhlasím s dotacemi" (správně - ani já!) "auta mají malý dojezd a kufr" (správně!) "kdo chce ať si to koupí" (správně!) a zapomnělo se dodat - stát by neměl bránit soukromým subjektům v prodeji elektřiny, hned by bylo dobíjecích stanic dostatek."

Škoda auto se raduje - je ale skutečně důvod?                                                                                          15.11.2018

Koncern VW se rozhodl, že přesune výrobu svého nejlukrativnějšího vozu do ČR - na první pohled skvělá zpráva. Ovšem samozřejmě zpráva má i pokračování - Přesun se děje proto, že se v Emdenu budou vyvíjet a vyrábět elektromobily!

Že by to byl konečně budíček i pro naši kotlinu?

Elektromobily vážně ohrožují českou republiku!!                                                                                 9.10.2018

Opět zpráva z tisku - bez komentáře - možná jen, že negativní reklama je také reklama smile a neodpustím si další - zdá se, že jsme jako Křižíkovi potomci zaspali a ještě se nám nechce vstávat do chladné bateriové reality?

zpráva z tisku                                                                                                                                                            15.9.2018

Elektromobily ohrožují zaměstnanost celého světa a nejvíce české republiky. Tak to už asi elektromobilita nastupuje... smile

Info z veletrhu - Brno                                                                                                                                            20.3.2018

Po roce opět Ampér a opět seminář "Perspektivy e-mobility" oproti loňskému roku poněkud optimističtěji laděno, elektromobilní jaro se zdá být v ČR již na dosah. Jak se to pozná? Začínají se vést docela fundované diskuze a většina přítomných včetně laické veřejnosti (tím mám na mysli ty, kteří ještě nemají možnost pravidelně elektromobilem cestovat) ví co elektromobilita obnáší.

A vystavovatelé již nemají elektromobily jen pro výstavu. Auta bylo lze vidět i mimo vystavované plochy. Trošku nostalgie to přináší - již se neznáme všichni osobněsmile

čím je významný 17. listopad?  - kamiónem na baterky!                                                                          17.11.2017

pokud jste si na hlavní stránce klikli na příslušný odkaz, již víte, že pro mě to zcela určitě není včele klaka, pak ctnostné rodiny a náruč chryzantém. Jistě je to pěkné. Den volna potěší.

Možná si pan TESLA, Elon Musk, naplánoval svoji prezentaci na tento den úmyslně, pro potěšení elektromobilistů v ČRsmile

Kamión na baterky - to zní skvěle - tak pár dat pro nadšence:

  • plně naložený ujede 500 mil, tj. 800 km (a plnou povolenou rychlostí na dálnici!)  
  • zrychlení z  0-100 za 5 s, při plné zátěži za 20 s (normální truck to dá tak za minutu)
  • během povinné přestávky se dokáže nabít na svoji plnou kapacitu
  • záruka na ujetí 1.600.000 km bez poruchy (1 milion mil)
  • bude o 10% levnější než obdobný kamion na naftu
  • a samozřejmě při problémech dokáže převzít řízení
  • což možná bude problém v budoucnu, protože nebude potřeba řidiče
  • objednávky jsou přijímány, první sériový model vyjede v roce 2019 

Asociace, asociace, asociace - tentokrát ta první?                                                                                  10.7.2017

člověk je nerad sám, ale zase nechce, aby těch ostatních bylo moc - paradox doby? Asi věčný paradox. Však již klasik říká: "sám nejsi nic a něco...".  Ale o tom jsem psát nechtěl. Chtěl jsem okomentovat, že pár nadšených elektromobilistů si založilo sdružení, česky Asociacesmilea hraje si s autíčky na elektřinu. Dávno tomu. Jedenáctý sraz (počet neodpovídá roku založení) se konal v Prčicích. Mimo jiné zvolil nového člena představenstva a potenciálního předsedu, neboť zakladatel si chce také svých výdobytků užít, což konečně díky novým technologiím začíná být potěšením. A nový člen představenstva  má Teslu - to to teď pojede!

Pozn. pod čarou: existuje i druhá asociace (nebýt sám je těžké). Založena později, ale podobnými nadšenci - též Tesla on board. Řada nabíjecích stanic jde za nimi - což se mi, jako provozovateli jedné malé nabíjecí stanice líbí.

Pozn. pod čarou II:  nepochybuji, že další asociace se budou hlásit k elektromobilitě. Já jsem zatím asociace sám sobě (jako bych tu nebyl).smile

INfo ze semináře Elektromobilita v ČR a využití solární energie - obrana pozic                       19.6.2017

Docela dobrý příspěvkový mix. Pozitivní bylo, že atmosféra se již nese spíše v duchu přijímání relality elektromobility a využití energie ze slunce. Sice je vpříspěvcích hned vidět, má-li autor praktickou zkušenost s provozem nových technologií, nebo jen své příspěvky staví na představách, ale dobré - je vidět, že povědomí se zvyšuje i v těchto případech. Pochybnosti jsou jistě legitimní, pokud odpovídají realitě. Opět se zmínila otázka výpadku v příjmech státního rozpočtu, když se přestane prodávat nafta a benzín - no jo, to je jako rozbíjení strojů během průmyslové revoluce...:) Někdo vydělá, někdo prodělá. Věřím tomu, že se jistě nějaká "příjemná" daň vynoří - však na to máme celý parlament - kde se tato akce příhodně konalasmile.

info ze 17. energetického kongresu - zlepší se distribuce?                                                                       5.4.2017

Kromě ceny silové elektřiny by se mohlo lépe pracovat i s cenou přípojky - placené ve formě paušálů distributorům.  Asi nereálné, ale zajímavé by mohlo být účtování i zde podle spotřebované energie. Což je asi problém, protože se platí za rezervovaný příkon, tj. počítá se s tím, že se všichni v jeden okamžik připojí na své přípojkové maximum. Škoda, možná by pomohla smart grid?

info ze 17. energetického kongresu - máme dost větrů?                                                                            4.4.2017

Ukazuje se, že výroba v jaderných elektrárnách již není tím nejlevnějším zdrojem elektřiny. Stává se dražší než např. plyn, dokonce se jí začínají přibližovat i obnovitelné zdroje - kdy se investuje jednou a pak je již vše zdarma!! Tak sláva - snad níže uvedené ceny pro elektromobily budou přeci jen nižší než 10Kč/kWh. 

Navíc v dnešní době nejrůznějších  hrozeb bych se přihlásil k ukončení jaderných provozů též do roku 2022 (jako naši sousedi). Což bude problém pro Česko a další země, kde bylo  jádro dlouhou dobu jediná varianta plánu rozvoje energetiky. Uvidíme, kolik máme střech-kilowatt pro umístění fotovoltaických elektráren, protože s větrem je to u nás skutečně slabší (good for people :) ).

Kdo jiný než pošta                                                                                                                                                    22.3.2017

Podle neověřeného zdroje chce pošta pořídít 60 elektrovozidel na rozvoz zásilek po městech v ČR. Výborně, kdo jiný. Relativně krátké cesty během dne, na každé poště zásuvky, možná i 400V/32A, s jistě solidním tarifem. Tj. nemusí pořizovat žádné nabíjecí stanice, ani se spoléhat na nabíjení za cenu 10Kč/kWh!! - a potenciál přivýdělku na oněch 10Kč.

Info z veletrhu - Brno                                                                                                                                            21.3.2017

První jarní den, příznačné, nový příchod e-mobility? Mohlo by být, tolik e-aut jsem pohromadě ještě neviděl (tedy v našich krajích). A hned první den seminář "Perspektivy e-mobility", krásná akcesmile. Jen některé zprávy zněly docela podzimně. Třeba: "z benzínu máme 80 miliard do státního rozpočtu", nebo: "stavba nabíječek se vyplatí jen při ceně nad 10 Kč/kWh", a dále: "10Kč, lépe nebude". Snaha o lepší dotace?

info z veletrhu - Ženeva                                                                                                                                          8.3.2017

Jakkoliv jsou baterie problém z pohledu dojezdu, z pohledu dodávaného výkonu a jeho využití pro okamžité zrychlení lehce překonávají své konkurenty a to i v oblasti super sportovních speciálů. Možná i proto, letos snad poprvé, nejsou nové superrychlé modely renomovaných výrobců vyprodány během veletrhu... Že by začal hrát roli poměr výkon/cena?

O BateriÍch II                                                                                                                                                                 5.3.2017

Cínovec nás živit nebude? (údajně největší zásoby Lithia v Evropě). Vynálezce Li-ION baterie, pan John B. Goodenough ve svých 94 letech pomohl týmu na Texaské univerzitě v Austinu vyvinout nový typ baterie. Lithiový elektrolyt nahradili sklem! Ale bez obav (nebo bohužel pro Cínovec), z Lithia bude anoda (kladná elektroda v baterce). Zbývá otázka, jak pokračuje pan Procházka a jeho HE3DA. Uvidime kdo (co) bude rychlejší - Nanotechnologie, nebo Sklo? 

Zlikviduje 1 000 000 elektro-aut v ČR naši energetiku?                                                                              12.1.2017

Můj Nissan Leaf má baterii 30kWh. Při rychlejší jízdě (tempomat 140km/h na dálnici z Brna do Vystrkova u Humpolce) mi baterka vystačí jentaktak. Tj. spotřeba 30kW na 100km. Ujedu-li takto 15 000 km/rok, mám spotřebu 30*150 = 4,5 MWh. Bude-li v provozu 1 000 000 takových aut, spotřeba bude 4 500 000 MWh, tj 4,5 TWh. Dle ERU jsme v ČR vyrobili 83.8 TWh. Procentuálně to dělá 3,77%. To by nás asi nezruinovalo (a všichni nejezdí 140 na dálnicismile). 

Mimochodem: dnes (19.6.2017) jsem si nastavil tempomat na rychlost 140km/h na 101. kilometru směr Brno - výjezd kopce na Větrný Jeníkov na 104. kilometru - a průměrná spotřeba mi na těchto 3 kilometrech vyšplhala na hodnotu 45 kW/100km! pěkné :))

O bateriích     

- dojde k překotnému vývoji? Třeba díky nanotechnologiím od nás?                                                                                          21.12.2016

o Egu

- pravidla hry zůstávaji stejná                                                                                                                                                       20.12.2016

O sportu

- zase jsme jednou nejlepší :-), děvče děkujem!                                                                                                                                18.12.2016

o hackerech

- proč se spoléhat na kovaříčka a nejít rovnou ke zdroji                                                                                                                  15.12.2016

 Výchozí stránka, e-pošta, Tel. +420 606 746 326