Miluji konspirační teorie

všude kolem nás se jich šíří řada - tak nějaké (a nejen to) ode mě:

Nobelova cena pro tvůrce Lithiových baterií!                                                                                       8.10.2019

podpora elektromobilitě pokračuje i mezi vědci - no aby ne, když Nobelovo Švédsko ja sousedem Norska, které se postavilo do čela podpory elektromobility a se svým 30% vozovým parkem na elektřinu ukazuje, že to jde. A síť nekolabuje, nic nehoří, ani nebouchá, v zimě, v létěsmile

Barum rally - green rally  - video a foto galerie                                                                                  20.8.2019

Motokáry před startem

Přeložit Tuto Stránku

Zeman u soukupa II                                                                                                                                                   27.6.2019

Další známka toho, že elektromobilita má našlápmuto - opět o ní zmínka v nejsledovanějším pořadu TV vysílání v naší kotlince - sice naoko opovržlivé vyjádření - prý jen pro pár snobů, protože elektromobily jsou drahé - ale potěšující pro nás co víme, že cena s konkurencí už může jen klesatsmile

Zeman v Číně - Beijing expo 2019                                                                                                                           24.4.2019

Další přiblížení elektromobility na obzoru. Jako by si pan Zeman rozhovorem níže připravoval svoji řeč, kterou bude mít při zahájení Expa. V jeho programu jsou i tzv. "zelené technologie" a tím i elektrické pohony v dopravě. Třeba s panem Brabcem (který je v Číně s sebou) domluví nějaký nový závod na výrobu aut v ČR?

Zeman u soukupa                                                                                                                                                        21.3.2019

Elektromobilita má zelenou - protože i pan prezident se vyjádřil k tomuto fenomenu - sice s malou nepřesností, ale akceptovatelně!

Soukup: "Evropská unie nařizuje mít do roku 2030 v provozu 30% aut na elektrický pohon, je to správné?"

Zeman: "pane Soukupe,  auto nabíjíme ze zásuvky" (správně!) "a v zásuvce je elektřina z uhlí a uranu" (správně!) čili z levé kapsy do pravé, žádné šetření životního prostředí" (chyba - protože elektrárna je efektivnější a šetrnější než jednotlivé motory) "nesouhlasím s dotacemi" (správně - ani já!) "auta mají malý dojezd a kufr" (správně!) "kdo chce ať si to koupí" (správně!) a zapomnělo se dodat - stát by neměl bránit soukromým subjektům v prodeji elektřiny, hned by bylo dobíjecích stanic dostatek."

Škoda auto se raduje - je ale skutečně důvod?                                                                                          15.11.2018

Koncern VW se rozhodl, že přesune výrobu svého nejlukrativnějšího vozu do ČR - na první pohled skvělá zpráva. Ovšem samozřejmě zpráva má i pokračování - Přesun se děje proto, že se v Emdenu budou vyvíjet a vyrábět elektromobily!

Že by to byl konečně budíček i pro naši kotlinu?

Elektromobily vážně ohrožují českou republiku!!                                                                                 9.10.2018

Opět zpráva z tisku - bez komentáře - možná jen, že negativní reklama je také reklama smile a neodpustím si další - zdá se, že jsme jako Křižíkovi potomci zaspali a ještě se nám nechce vstávat do chladné bateriové reality?

zpráva z tisku                                                                                                                                                            15.9.2018

Elektromobily ohrožují zaměstnanost celého světa a nejvíce české republiky. Tak to už asi elektromobilita nastupuje... smile

Info z veletrhu - Brno                                                                                                                                            20.3.2018

Po roce opět Ampér a opět seminář "Perspektivy e-mobility" oproti loňskému roku poněkud optimističtěji laděno, elektromobilní jaro se zdá být v ČR již na dosah. Jak se to pozná? Začínají se vést docela fundované diskuze a většina přítomných včetně laické veřejnosti (tím mám na mysli ty, kteří ještě nemají možnost pravidelně elektromobilem cestovat) ví co elektromobilita obnáší.

A vystavovatelé již nemají elektromobily jen pro výstavu. Auta bylo lze vidět i mimo vystavované plochy. Trošku nostalgie to přináší - již se neznáme všichni osobněsmile

čím je významný 17. listopad?  - kamiónem na baterky!                                                                          17.11.2017

pokud jste si na hlavní stránce klikli na příslušný odkaz, již víte, že pro mě to zcela určitě není včele klaka, pak ctnostné rodiny a náruč chryzantém. Jistě je to pěkné. Den volna potěší.

Možná si pan TESLA, Elon Musk, naplánoval svoji prezentaci na tento den úmyslně, pro potěšení elektromobilistů v ČRsmile

Kamión na baterky - to zní skvěle - tak pár dat pro nadšence:

  • plně naložený ujede 500 mil, tj. 800 km (a plnou povolenou rychlostí na dálnici!)  
  • zrychlení z  0-100 za 5 s, při plné zátěži za 20 s (normální truck to dá tak za minutu)
  • během povinné přestávky se dokáže nabít na svoji plnou kapacitu
  • záruka na ujetí 1.600.000 km bez poruchy (1 milion mil)
  • bude o 10% levnější než obdobný kamion na naftu
  • a samozřejmě při problémech dokáže převzít řízení
  • což možná bude problém v budoucnu, protože nebude potřeba řidiče
  • objednávky jsou přijímány, první sériový model vyjede v roce 2019 

Asociace, asociace, asociace - tentokrát ta první?                                                                                  10.7.2017

člověk je nerad sám, ale zase nechce, aby těch ostatních bylo moc - paradox doby? Asi věčný paradox. Však již klasik říká: "sám nejsi nic a něco...".  Ale o tom jsem psát nechtěl. Chtěl jsem okomentovat, že pár nadšených elektromobilistů si založilo sdružení, česky Asociacesmilea hraje si s autíčky na elektřinu. Dávno tomu. Jedenáctý sraz (počet neodpovídá roku založení) se konal v Prčicích. Mimo jiné zvolil nového člena představenstva a potenciálního předsedu, neboť zakladatel si chce také svých výdobytků užít, což konečně díky novým technologiím začíná být potěšením. A nový člen představenstva  má Teslu - to to teď pojede!

Pozn. pod čarou: existuje i druhá asociace (nebýt sám je těžké). Založena později, ale podobnými nadšenci - též Tesla on board. Řada nabíjecích stanic jde za nimi - což se mi, jako provozovateli jedné malé nabíjecí stanice líbí.

Pozn. pod čarou II:  nepochybuji, že další asociace se budou hlásit k elektromobilitě. Já jsem zatím asociace sám sobě (jako bych tu nebyl).smile

INfo ze semináře Elektromobilita v ČR a využití solární energie - obrana pozic                       19.6.2017

Docela dobrý příspěvkový mix. Pozitivní bylo, že atmosféra se již nese spíše v duchu přijímání relality elektromobility a využití energie ze slunce. Sice je vpříspěvcích hned vidět, má-li autor praktickou zkušenost s provozem nových technologií, nebo jen své příspěvky staví na představách, ale dobré - je vidět, že povědomí se zvyšuje i v těchto případech. Pochybnosti jsou jistě legitimní, pokud odpovídají realitě. Opět se zmínila otázka výpadku v příjmech státního rozpočtu, když se přestane prodávat nafta a benzín - no jo, to je jako rozbíjení strojů během průmyslové revoluce...:) Někdo vydělá, někdo prodělá. Věřím tomu, že se jistě nějaká "příjemná" daň vynoří - však na to máme celý parlament - kde se tato akce příhodně konalasmile.

info ze 17. energetického kongresu - zlepší se distribuce?                                                                       5.4.2017

Kromě ceny silové elektřiny by se mohlo lépe pracovat i s cenou přípojky - placené ve formě paušálů distributorům.  Asi nereálné, ale zajímavé by mohlo být účtování i zde podle spotřebované energie. Což je asi problém, protože se platí za rezervovaný příkon, tj. počítá se s tím, že se všichni v jeden okamžik připojí na své přípojkové maximum. Škoda, možná by pomohla smart grid?

info ze 17. energetického kongresu - máme dost větrů?                                                                            4.4.2017

Ukazuje se, že výroba v jaderných elektrárnách již není tím nejlevnějším zdrojem elektřiny. Stává se dražší než např. plyn, dokonce se jí začínají přibližovat i obnovitelné zdroje - kdy se investuje jednou a pak je již vše zdarma!! Tak sláva - snad níže uvedené ceny pro elektromobily budou přeci jen nižší než 10Kč/kWh. 

Navíc v dnešní době nejrůznějších  hrozeb bych se přihlásil k ukončení jaderných provozů též do roku 2022 (jako naši sousedi). Což bude problém pro Česko a další země, kde bylo  jádro dlouhou dobu jediná varianta plánu rozvoje energetiky. Uvidíme, kolik máme střech-kilowatt pro umístění fotovoltaických elektráren, protože s větrem je to u nás skutečně slabší (good for people :) ).

Kdo jiný než pošta                                                                                                                                                    22.3.2017

Podle neověřeného zdroje chce pošta pořídít 60 elektrovozidel na rozvoz zásilek po městech v ČR. Výborně, kdo jiný. Relativně krátké cesty během dne, na každé poště zásuvky, možná i 400V/32A, s jistě solidním tarifem. Tj. nemusí pořizovat žádné nabíjecí stanice, ani se spoléhat na nabíjení za cenu 10Kč/kWh!! - a potenciál přivýdělku na oněch 10Kč.

Info z veletrhu - Brno                                                                                                                                            21.3.2017

První jarní den, příznačné, nový příchod e-mobility? Mohlo by být, tolik e-aut jsem pohromadě ještě neviděl (tedy v našich krajích). A hned první den seminář "Perspektivy e-mobility", krásná akcesmile. Jen některé zprávy zněly docela podzimně. Třeba: "z benzínu máme 80 miliard do státního rozpočtu", nebo: "stavba nabíječek se vyplatí jen při ceně nad 10 Kč/kWh", a dále: "10Kč, lépe nebude". Snaha o lepší dotace?

info z veletrhu - Ženeva                                                                                                                                          8.3.2017

Jakkoliv jsou baterie problém z pohledu dojezdu, z pohledu dodávaného výkonu a jeho využití pro okamžité zrychlení lehce překonávají své konkurenty a to i v oblasti super sportovních speciálů. Možná i proto, letos snad poprvé, nejsou nové superrychlé modely renomovaných výrobců vyprodány během veletrhu... Že by začal hrát roli poměr výkon/cena?

O BateriÍch II                                                                                                                                                                 5.3.2017

Cínovec nás živit nebude? (údajně největší zásoby Lithia v Evropě). Vynálezce Li-ION baterie, pan John B. Goodenough ve svých 94 letech pomohl týmu na Texaské univerzitě v Austinu vyvinout nový typ baterie. Lithiový elektrolyt nahradili sklem! Ale bez obav (nebo bohužel pro Cínovec), z Lithia bude anoda (kladná elektroda v baterce). Zbývá otázka, jak pokračuje pan Procházka a jeho HE3DA. Uvidime kdo (co) bude rychlejší - Nanotechnologie, nebo Sklo? 

Zlikviduje 1 000 000 elektro-aut v ČR naši energetiku?                                                                              12.1.2017

Můj Nissan Leaf má baterii 30kWh. Při rychlejší jízdě (tempomat 140km/h na dálnici z Brna do Vystrkova u Humpolce) mi baterka vystačí jentaktak. Tj. spotřeba 30kW na 100km. Ujedu-li takto 15 000 km/rok, mám spotřebu 30*150 = 4,5 MWh. Bude-li v provozu 1 000 000 takových aut, spotřeba bude 4 500 000 MWh, tj 4,5 TWh. Dle ERU jsme v ČR vyrobili 83.8 TWh. Procentuálně to dělá 3,77%. To by nás asi nezruinovalo (a všichni nejezdí 140 na dálnicismile). 

Mimochodem: dnes (19.6.2017) jsem si nastavil tempomat na rychlost 140km/h na 101. kilometru směr Brno - výjezd kopce na Větrný Jeníkov na 104. kilometru - a průměrná spotřeba mi na těchto 3 kilometrech vyšplhala na hodnotu 45 kW/100km! pěkné :))

O bateriích     

- dojde k překotnému vývoji? Třeba díky nanotechnologiím od nás?                                                                                          21.12.2016

o Egu

- pravidla hry zůstávaji stejná                                                                                                                                                       20.12.2016

O sportu

- zase jsme jednou nejlepší :-), děvče děkujem!                                                                                                                                18.12.2016

o hackerech

- proč se spoléhat na kovaříčka a nejít rovnou ke zdroji                                                                                                                  15.12.2016

 Výchozí stránka, e-pošta, Tel. +420 606 746 326